Day 19

Question:
"Do you prefer the book or films."

Answer:
Egentlig ville jeg næsten tillade mig at sige at jeg foretrækker en kombination af begge dele. Bøgerne har alle detaljerne, imens filmene gør det hele mere virkeligt og levende. Bøgerne giver dig karakterenes replikker, men filmene er deres stemmer og glimtet i deres øjne. Bøgerne skaber handlingen, filmen udlever den. Hvis man vælger kun at se filmene, går man glip af alle de indviklede, bekrivende forklaringer og hvis man kun vælger at læse bøgerne, falder man aldrig på samme måde pladask for personerne som man ellers ville gøre.
Derfor kan jeg ikke udelukke en af delene, da jeg ved at havde jeg ikke læst bøgerne først, så havde jeg forstået mindre og vidst mindre om filmene, men havde jeg ikke set filmene, så havde jeg slet ikke haft samme passion for Harry Potter som at jeg nu engang har. Så jeg anbefaler at man tarter med at læse den første bog, se den første film, læse den anden bog, se den anden film, og så videre på den måde, det tror jeg klart er den bedste måde.
Når man så er helt igennem, starter man bare forfra med at tage alle bøgerne i træk og derefter alle filmene i træk og voila, så er du erklæret ny fan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar