Tanker, gymnasiefest og smerter

OK, første punkt på dagsordenen er nok en undskyldning for de meget få indlæg i den seneste tid, men jeg har været rigtig ked af det og haft mistet lysten til at skrive. I onsdag fik min bedstefar (morfar) konstateret kræft i lungerne og leveren. Da jeg ikke har min farmor og farfar længere, er jeg meget tæt knyttet til min mormor og morfar, så jeg har været rigtig langt nede, da jeg aldrig har oplevet at en person med kræft har overlevet det. Men jeg forsøger at holde mig positiv og håbe på at testen, som han skal have taget d. 9 september, viser at hans lever er i god nok stand til at kunne klare kemoterapien.

Igår var jeg til gymnasiefest, den allerførste faktisk, med tilhørende forfest sammen med klassen. Men da jeg skulle op på arbejde kl. 06.00  her til morgen, blev der ikke det store drikkeri eller festen til langt ud på natten fra min side af. Nej, jeg brugte egentlig aftenen på at babysitte for fulde klassekammerater og ringe til deres forældre når de ikke længere var i stand til at fokusere grundet af alkoholmængden, som de havde indtaget. Jeg fik da også snakket og danset en minimal smule, men ikke det store. Jeg tog hjem kl. 00.00, da de andre begyndte at skulle videre i byen.
Så jeg håber at den næste gymnasiefest ikke ligger aftenen inden en af mine morgenvagter, så jeg kan få bare en smule mere ud af den end igår.

Imorgen stod jeg så tidligt op og tog på arbejde. Der skulle smøres ufattelig mange rundstykker, men heldigvis havde vi fået en ny brødkniv, så de var mulige at skære pænt. Typisk mig fik jeg dog lige testet denne brødkniv i min venstre pegefinger også, og ja, den lavede da et pænt, ikke-flosset, lige (og dybt) snit, som bare blev ved med at bløde. Min mor lappede mig sammen med plaster, da jeg kom hjem.
Her i eftermiddag havde min mor så besluttet sig for at jeg skulle skrælle pærer, som hun så ville sylte og da jeg står der og skærer kernehuset ud af dem, får kniven (som jeg lige havde slebet) kontakt med min venstre langefinger (som var trådt til som afløser for pegefingeren til at holde) og så fik den da også lige et snit. Så nu sidder jeg her med dunkende fingre og blåt børneplaster fra Matas og undrer mig over, hvordan det dog kan være muligt at være så uheldig på én dag. Jeg tror bare at jeg holder mig fra knive resten af dagen, alt andet er vist for risikabelt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar