En fest

Igår, d. 30. september, var det gymnasiets fødselsdag og det skulle selvfølgelig fejres med fest, farver og fjollerier. Temaet for dagen var Ole Lukøje og for aftenens fest var temaet film, og så skulle vi selv vælge underemne. Vi mødte op kl. 09.00, i nattøj takket være det opfindsomme tema, og samledes i kantinen til lidt fælles sang og underholdning, før at vi begav os ud på et løb som var arrangeret af lærerne. Der var 5 poster spredt omkring i området på og omkring skolen, som vi ved hjælp af et kort skulle finde og løse. Hver klasse var et hold, så jeg var selvfølgelig på det dejlige t14 hold.Som startskuddet gik vi ud og begyndte at gå mod første post. Vejret var henrivende, solen skinnede og der var over 20 grader, hvilket i sig selv er ret fedt eftersom at det var den sidste dag i september! Vi klarede os igennem posterne i højt humør og da vi var hele vejen rundt gik vi ned på stranden, hvor sidste udfordring var en turnering for alle hold i tovtrækning, for at finde skolens stærkeste klasse. Vi vandt over en 3.g-klasse, men røg ud i anden runde mod endnu en 3.g-klasse.
Derefter gik vi tilbage til skolen og begyndte at pynte vores klasseværelse op. Vi havde bestemt os for at være Dracula, den originale, ikke re-make, så vi mørklagde lokalet, satte spindelvæv op og prøvede at skabe en dyster stemning med stearinlys og uhyggeligt tilbehør og det blev faktisk ret så godt.

Ved omkring kl. 14.00 tog jeg og mange andre så hjem, og andre valgte at tage ind på rådhustorvet og se løberne komme i mål. det er en tradition at der på gymnasiets fødselsdag afholdes et stafetløb med os, statsskolen (vores rivaliserende gymnasie), handelsskolen og htx på deltagerlisten. Vi vandt desværre ikke, vi blev slået af statsskolen.

Men som sagt overværede jeg ikke selv nederlaget, jeg var taget hjem for at forberede mig til aftenens fest. Jeg lavede en stor skål salat, som var det som at jeg skulle have med til vores alle-tager-noget-mad-med-buffet i klassen, gik i bad og begyndte så at fundere over, hvad jeg skulle tage på for at passe ind i temaet. Jeg endte op med en gotisk sort/rød nederdel, sort top, sort trøje, nylonstrømper, sorte stilletter og som prikken over i'et, sminkede jeg mig bleg(ere), lagde foundation på læberne og isatte et par røde kontaktlinser (hvilket resulterede i mange overraskede kommentarer og utrolig mange, som liiiiige skulle se mig i øjnene).

Og så gik turen ellers tilbage til skolen, hvor vi spiste sammen i klassen og gik rundt og kiggede på de andre klassers oppyntning. Vi havde ikke den bedste, men heller ikke den værste udsmykning, men det var lidt svært at skabe den rigtige uhygge-stemning, når naboklassen (som havde Grease tema) valgte at spille "You're the One That I Want" og "Grease Lightning" med meget høj lydstyrke lige på den anden side af væggen. Men det var fint nok.

Selve festen derefter gider jeg ikke at beskrive i detaljer, men vi drak øl, dansede og hyggede os. Jeg havde en rigtig god aften, selvom at jeg valgte ikke at tage i byen, men bare smutte hjem ved 01.00-tiden, fordi at det jo var en hverdag og man havde været tidligt oppe, så jeg var rimelig bombet.
Men alt i alt en vellykket, lang og mindeværdig dag, jeg ser klart frem til at Alssund Gymnasiet fylder 35 om et års tid og der igen er fest på programmet.

1 kommentar:

  1. Da jeg fik at vide, Stats havde vundet, var jeg bare sådan: "Ej, det kan de da ikke! Det er da ondt, når nu AGS har fødselsdag og alt muligt" .. Lol <3

    SvarSlet