Reason for blogging

Ja, som overskriften fortæller, har jeg endelig fundet et grundlag til at blogge.

Jeg har på det sidste lagt mærke til hvor mange mennesker der egentlig udnytter deres facebook-status til at brokke/whine over livet, for at folk skal lægge mærke til dem og synes at det er synd for dem. Jeg er ret sikker på at de fleste kan relatere til dette, da vi nok allesammen har mellem 5-20 kontakter på facebook der benytter sig af det. Og helt ærligt, det er ved at gå mig på nerverne. Jeg kunne ikke være mere ligeglad om din nyligt lavede piercings smykke irriterer dit tandkød, at en eller anden bitcher bag din ryg eller hvor syg du er og hvor ondt du har.
Det er helt iorden at brokke sig over noget meningsfuldt, såsom love, politikere eller andre ting med bare den mindste smule relevans for andre mennesker end lige netop den som skriver det. Ja, jeg brokker mig da sikkert også, alle gør det til tider, men for dælen, det er ikke meningen at dine facebook-status skal fyldes med det gejl hver eneste gang at der er noget der lige rører sig i dit liv. Hvis det var det, der var tænkt med dem ville der ikke stå "hvad har du på hjertet?", men "hvad har du at brokke dig over i dette øjeblik?". Seriøst.

Så helt ærligt, et par ord til verdens brokkehoveder; prøv lige at tænke på et par af verdens lidt større problemer end jeres egne. Jeg forstår ikke hvordan folk tillader sig at blive ved med at beklage sig over bagateller, når der er mennesker der sulter, krig i verden og egentlig bare utrolig mange urretfærdigheder til. Tænk på personen hvis mor lige har fået konstateret uhelbredelig kræft i hele kroppen, som stadig opdaterer sin status med at hun har haft en god tur i byen med Camilla. Giv lige andre en chance, hva.

Så nej, dette er ikke et krav til nogen, blot en lille opfordring der i grove træk hedder tænk for du taler, eller i dette tilfælde: TÆNK FØR DU STATUSOPDATERER TAK.

Det slog mig lige at det egentlig er det ret dobbeltmoralsk at brokke sig over brok, men derfor vælger jeg at kalde det her for at have en mening, ikke for brok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar