Hold fingrene for dig selv!

Noget af det værste jeg ved, er mennesker som ikke forstår at holde deres fingre for sig selv. Dette kan egentlig have mange betydninger og indtil videre er jeg ikke stødt på nogen af måderne, som jeg synes er i orden. Når jeg hører dette udtryk opfatter jeg det på disse måder:

1. At stjæle.
- Jeg går ikke ud fra at ret mange mennesker, synes at det er sejt eller fedt at stjæle og endnu mindre fedt selv at blive bestjålet eller få frataget egendele.

2. At blive "gramset" på.
- Når du sidder til en fest, ved et bord fyldt med alt for fordrukne mennesker og den ukendte og meget plørede fyr ved side af dig, konsekvent bliver ved med at "gramse" dig på låret, selvom du gentagne gange fjerner hans hånd.

3. Som bagerjomfru om morgenen.
- Er der ikke noget værre end morgen-aggressive kunder, som finder det nødvendigt at række armen og deres pegende finger hele vejen ind over glasruden (der er sat op for at holde folks fingre ude) og pege helt nede i kurven med rundstykker.

4. Små søskende eller veninder/venner.
- Som synes at de har ret til at låne dine ting UDEN at spørge dig ad først. Mine ting, mit valg hvem jeg vil udlåne og bestemt ikke udlåne til.

5. I supermarkeders frugt/grønt-afdeling.
- Er der ekstremt mange, især voksne mennesker, som synes at det er helt iorden at tillade sig at smage på varerne inden, selvom at der ikke er udstillet smagsprøver. Næ, de plukker bare tomater, vindruer osv. af, stopper dem i munden og vælger så om de vil købe eller ej.

6. Til fester med børn.
- Som ikke er opdraget til at man ikke rører ved alle stykkerne på fadet, før at man til sidst udvælger sig det stykke, som man kunne tænke sig. Der er simpelthen for ulækkert at deres bakterier skal afsættes på alle andres mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar