06.12.2010

Allerede 6. december, som tiden dog flyver afsted. Idag har været ligesom alle andre dage, kold og bare noget der skulle overståes. Der er ikke rigtig sket noget specielt, i hvertfald ikke i mit liv og derfor vil jeg ikke kede omverdenen med at fortælle om noget der er ligegyldigt.

Istedet vil jeg føre emnet over i noget, som jeg ofte tænker over, men egentlig aldrig har nævnt i nogen former for oplæg eller blog. Seksualitet.
Jeg sad netop idag og hørte et program på P1 om erotisk kapital, fortalt af Emilia van Hauen. I starten synes jeg bestemt at det var spild af tid at høre, men i mangel på bedre ting at tage sig til, begyndte jeg faktisk at lytte til hvad det var hun sagde. Hun snakkede rigtig meget om seksualitet.

Og derfor blev jeg igen påmindet af mit ofte vendte emne, hvordan ved man om man er til piger eller til drenge? Vælger man selv sin seksualitet eller er det bare noget som man er født med? Jeg har svært ved bare selv at træffe et valg, om hvordan jeg tror at det foregår.
Jeg har det meget svært med små piger der går og ævler løs om at nu er de biseksuelle. Det er lidt som om at det er blevet en trend at skulle fortælle om sin seksualitet og den fedeste er åbenbart at være biseksuel. Men søde venner, I er jo ikke biseksuelle fordi at I har kysset med en veninde/ven imens I var stang-bacardi.Jeg tror på at man skal udforske lidt af hvert, for at finde sin seksualitet. Ja, jeg har været kærester med en pige, fordi at det var det som at jeg følte for, og nej, jeg vil ikke udelukke muligheden for at det kunne hænde igen.

Lige nu er jeg så også på et stadie hvor jeg har lyst til at skråtte alle hankønsvæsner helt op, for de går mig virkelig på nerverne lige for tiden. Man aner ikke hvor man har dem henne og de er alle sammen så sexfikserede på et eller andet punkt at det er til at knække sig over. Nej, jeg er ikke feminist, bare træt af mænd. Piger derimod, er meget mere modne, sensitive og forstående, ja ofte kysser de endda bedre, det er bare som om at jeg er mere interesseret i piger sommetider og derfor har jeg selv konkluderet mig frem til at jeg muligvis er biseksuel. Jeg ved ikke om det er sandheden, eller om jeg bare eksperimenterer, det er ikke godt at vide.

Da jeg her for halvanden måned siden var til Lady GaGa koncert i Herning, som var en herlig dag med pigerne, glemte jeg helt at kigge på drenge. Jeg tog mig selv i flere gange at kigge på pigerne istedet. Der var så mange utrolig flotte piger, som bare så meget mere interessante ud end de drenge der var til stede. Jeg kan nu, hvor jeg tænker over det, ikke frmekalde ét eneste billede i mit hovede af en af de drenge jeg så til koncerten, men til gengæld kan jeg huske mange kvindelige ansigter fra den dag.

Jeg er ikke bleg for at give en pige en kompliment, ikke kun for hendes tøj for eksempel, men hvis jeg synes at hun har en flot krop, god røv eller smukke øjne, så siger jeg det gerne til hende. Selvfølgelig er det ikke alle man siger det til, man kan jo komme til at skræmme dem væk, men til dem der kender mig, som den jeg nu engang er, siger jeg hvad jeg godt kan lide ved dem. Jeg synes at blandt mine mange bekendtskaber, er der mindst ligeså mange lækre piger som der er lækre drenge, hvis ikke flere af hunkøn!

Jeg er ikke flov over at kysse en pige i ædru tilstand, røre ved en pige, hvis jeg føler at hun har det på samme måde. Og nej, jeg tror ikke at jeg er lesbisk, for når det kommer til stykket har jeg ikke haft et længerevarende forhold med en af samme køn endnu, og jeg synes stadig at der er noget helt specielt ved en drengekæreste, en bestemt slags tryghed og beskyttelse, som jeg aldrig har følt ved en pige før.

Lige omkring seksualitet, så har jeg aldrig nogensinde forstået folk med fobi for homoseksuelle, det vil sige homofober. Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er, som der er så klamt ved at være sammen med en af samme køn. I mit hovede er kærlighed ikke mærket af hverken alder, udseende, fælles interesser eller køn. Så i min verden, er homofobi sort snak. Men der er en ting der næsten er værre end at være direkte homofob, og det er bare at være generelt lede med homoseksuelle. Eller at synes at lebiske er sexede, imens bøsser bare er ulækre. Det er simpelthen for langt ude, det er enten eller.

Jeg hørte lige i nyhederne i sidste uge at hver anden dreng mellem 13 og 16 år, ikke synes at det er i orden at være homoseksuel, imens at det er hver femte pige i samme aldersgruppe der ikke synes om det. Det viser bare, nu lyder jeg som en feminist igen, at piger har en meget større forståelse, for det at kunne acceptere mennesker som er anderledes, eller skiller sig ud på et eller andet plan. Men ofte kommer forståelsen ved mænd med alderen.

Et andet eksempel på samme er det med feminin udstråling. Dét at en mand ikke kan se hvornår en kvinde ser sexet ud, og hvornår at en kvinde ser billig ud er ret lige sammenligning. Vi kvinder kan sagtens se når en anden af hunkøn ser alt for løs ud på tråden, eller har en lidt for dyb kavalergang til lejligheden, hvorimod at mænd egentlig ofte synes at det er helt i orden. Så når det kommer til stykket er mænd bare mænd, og kvinder er bare kvinder, og sådan bør det efter min mening blive ved med at være.

Take Care.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar