Day 05

"A song that reminds you of someone."

Når opgaven lyder sådan, så kan det jo både være positivt og negativt ladet, ment på den måde at det både kan minde mig om godt og ondt. Men for at være så positiv som muligt, vil jeg udfylde dette med et positivt og optimistisk minde, selvom jeg mere er i humør til det modsatte. Sangen jeg vælger, har en hel særlig betydning for mig, da den minder mig om et venskab jeg engang havde, og især om en speciel aften hvor jeg virkelig følte at nogen støttede mig, selvom personen ikke forstod. Historien bag den får i da også lige.

Jeg havde denne her bekendte som jeg vælger at kalde Z. Z og jeg havde ses rimelig meget og var egentlig begyndt så småt at være rimelig tætte. En aften hvor vi havde været sammen, havde vi bare brugt timevis på at sidde på 2 gynger under stjernerne i kulden og snakke om alt og intet, bare været sammen. Vi havde snakket rigtig meget om en bestemt sang, som jeg på det tidspunkt aldrig rigtig havde hørt før, men Z viste mig den og den blev ligesom en start på et venskab.
En dag sad vi nede i vores "klub" og snakkede og det gik op for Z at jeg var rigtig ked af det hele og at jeg bare syne at det hele var noget møg. Z blev helt stille og jeg kunne mærke hvordan tårerne bare begyndte at stige op i mine øjne, men grundet af at jeg ikke bryder mig om at vise svaghed, holdt jeg det tilbage. Pludselig begynder Z at rode ved sin mobiltelefon og så begynder dén sang at spille, og mine tårer kan ikke holdes tilbage. Tårevædet kigger jeg op og Z smiler stille til mig og giver mig et kram. Dér, lige i det sekund, følte jeg mig accepteret.

Venskabet holdt et pænt stykke tid, men det er falmet og ikke værd at kalde et venskab mere. Men tiden det var der, betød meget for mig og det gjorde ondt at glide fra hinanden.

Her er sangen:


Bryan Adams - Here I am.
Jeg har altid godt kunne lide Bryan Adams' stemme og lyrikken i musikken er rigtig god synes jeg. Det er en fed form for rock uden at være for meget og så har det noget retro charme som bare klinger rigtig godt i mine ører. Denne sang findes også i en anden version som er med i Disney tegnefilmen "Spirit" hvor der er ændret i lyrikken, men denne version er originalen og dermed helt klart den bedste efter min mening.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar