01.05.2011

Så blev det den første maj, den dag hvor man for alvor forventer at sommeren snart vil sætte sit præg på dagene. Personligt synes jeg at maj er en dejlig måned og jeg håber da på at denne maj også bliver god.
Jeg ved ikke rigtig hvad dette indlæg skulle handle om, og derfor vil jeg skrive noget ned som at jeg har tænkt over.
Mange siger at hvis at man drømmer om en person, betyder de noget særligt for én, på en eller anden måde. Nu har jeg de sidste 4 nætter drømt om samme person, jeg har sovet uroligt og langt fra nok grundet af det, men alligevel vil jeg ikke undvære at se personen i mine drømme. Jeg nyder det og vågner med et smil på læben. Tror I på at det har nogen betydning, dét med drømme? At der er en mening med dem?

Mange teorier siger at man i drømme bearbejder de ting som at man går igennem i sit liv, hvorimod nogen tror at det er et blik ind i fremtiden pakket ind, så at man er nødt til at læse mellem linjerne for at kunne finde mening med dem.

Før i tiden sagde eksperterne at man kun drømte når man lige var faldet i søvn eller når man var lige ved at vågne. At man ikke drømte i den dybe søvn, men først begyndte på at drømme når kroppen og hjernen var fuldt udhvilet. Men ganske for nylig, har man gjort opdagelser og fundet ud af at man sagtens kan drømme under dyb søvn også, sågar hvis man ligger i koma eller anden form for ubevidsthed.

Skal man tolke sine drømme til at betyde noget, eller skal man bare lade drømme være drømme. Jeg vælger bare at drømme, for i drømme kan man mere end man tror og sommetider tager man nogle valg ud fra drømme som at man har haft.
Jeg tror på at det er sundt at drømme og at det gør en stærk og har en mening. For hvis ikke der var en mening med at vi drømte, så var der jo ingen grund til at vi gjorde det, vel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar