Day 07

Question:
"Fave female character and why."

Answer:
Hurra, jeg havde ventet på denne! For her kan jeg helt uden at hverken tænke eller tøve ige at min favorit er Luna Lovegood fra Hufflepuff kollegiet. Hun er lidt en speciel personlighed, virkelig klog og så bare meget filosofisk og en smule sær. Hun er derudover virkelig sød at se på, helt engle-agtig og jeg elskede hende allerede, da jeg læste om hende i bøgerne. Uden hende ville det bare ikke være det samme.
Hende og hendes familie har jo også en større indtræden i den sidste af bøgerne, hvor at man ligesom lærer dem bedre at kende og finder ud af nye ting om dem. Egentlig så er hun bare tyoen som ikke er i stand til at kunne gøre nogen fortræd og som bare elsker dyr og ønsker fred i verden. En Greenpeace aktivist i Harry Potter version.

... og så er hendes Patronum en kanin, årh!

- Lidt bonus info er at hun bliver spillet af Evanna Lynch. Da Evanna læste bøgerne forelskede hun sig dybt i Luna's rolle og mod sin mors vilje tog hun til casting til filmene og blev valgt, fordi at hun stemte så godt overens med karakteren. Så man kan virkelig være heldig!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar