Sult og svig under Sydkorset

Jeg er igang med at læse en bog, som jeg faktisk synes er rigtig god, og jeg syne lige at jeg ville fortælle jer lidt om den. Jeg er kun halvvejs i den, men den svinder hurtigt, da jeg slet ikke kan stoppe, når at jeg først er gået igang. Den handler om 3 2.g elever, som tager til Bolivia i sommerferien mellem 2. og 3.g for at finde ud af hvem at de selv er. Der er Rune, guitar-fyren med dreadlocks og briller, hans kæreste Tiana, Greenpeace aktivisten og rimelig flippet og så Jonas (jeg-personen), den pumpede og beskyttende typen, som lidt er vedhæng på kæresteparret, da Rune og han er bedste venner. Problemet er bare at Jonas er dybt forelsket i Tiana.
Bogen er skrevet i et godt sprog af Anders Johansen og der er mange scener hvor man bare ikke kan få det læst hurtigt nok, for at få at vide hvad som kommer til at ske på næste side.
For at give en smagsprøve, skriver jeg lige bagsideteksten til jer her:

"Verdens lykkeligste trekløver Rune-Tiana-Jonas tager forskud på fjumreåret og rejser til Bolivia i sommerferien. Tiana er medlem af Greenpeace og kæreste med Rune.
Rune og Jonas er bedste venner.
Tianas fars firma leverer teknologi til et oliekonsortorium, der ødelægger Bolivias regnskov.
Jonas er jomfru og sulten efter piger. Specielt efter Tiana.

Hendes grå øjne ser ind i mine, og jeg mærker hvordan kontakten tænder en snurrende strøm dybt nede i kroppen. Pludselig bliver det for meget og jeg lukke øjnene i. Men det hindrer mig jo ikke i at høre en lyd, jeg aldrig før har hørt: den intime, blødt æggende lyd af en piges nøgne fødder, der går hen til mig over et glat, ferniseret trægulv."

Jeg vil stærkt anbefale bogen, eller hvertfald den halvdel som at jeg har læst. Den er skrevet meget detaljeret, så hvis at man kan lide det, så er det lige noget der kan fange opmærksomheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar