29.09.2010

Idag vil jeg tage et lille emne op, som jeg i den senere tid ofte har undret mig over.
Det er det med de såkaldte "stilarter", som forskellige mennesker følger. Jeg mener jo personligt ikke at du sådan kan "vælge" at følge en bestemt stilart, men at du er skabt til den, som du nu føler dig bedst tilpas i.
Ja, jeg ved godt at jeg selv har afprøvet en del stilarter, men se på mig? Jeg ender hver eneste gang tilbage i den samme halv-neutrale stilart, fordi det er den jeg holder af og føler mig bedst tilpas i!

Der er  ikke noget mere falskt i end at sige "uh, nu er jeg bare så meget scene-kid" eller "jeg er bare den vildeste poptøs". Så hellere sige at du synes at din stil er poppet, punk, rock, whatever you like.

Derudover har jeg en gruelig afsky for personer der mener at de kører en bestemt stil og så gør det virkelig virkelig... anderledes. Engang beundrede jeg cyber-goth stilen. Med alle de farver, alle de accesories, make-up'en, wauw.
Og nu ligner de fleste af dem bare en omgang, undskyld måden at sige det på, men en flok prostituerede iført en omgang regnbue opkast. Suk, hvad er verden dog idag.

Det vigtigste i livet er at leve det som den du rigtig er, som dig selv. Ikke noget med at gemme dig selv væk i udtryk og profiler. Og føler du dig utilfreds eller usikker med det måde du går klædt på eller er på, så afprøv en anden stilart, eksperimenter med det!
Men for den gode guds skyld, gør det IKKE bare fordi at du ønsker at være "scene kid" eller "cyber-goth". Studér din stil, find principperne og motiverne i den, ikke bare klæd dig i den.

Og husk altid at læse din stils signaler. Der er ikke mange der gerne vil opfattes, som en luder med grim make-up vel?

Take care.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar