11.10.2010

Mandag, ny ugestart.
Det er virkelig ved at blive vinter nu, vinder går lige igennem marv og ben. Men det gør mig ikke noget, kulden og efterårstræerne har deres helt egen charme og landskabet er egentlig ret så smukt.
Denne morgens naturoplevelse:
Jeg gik en tur nede ved vandet, det var stadig tusmørke. Ude på det sorte blanke vand lå en grålig tåge som et tykt tæppe hen over overfladen. Markerne dampede og dugperlerne hang i hvert et græsstrå. Hver gang en vind ramte træerne, raslede det ned med blade. Ænderne havde samlet sig i en mindre flok i vandkanten og blishøns dykkede efter små planter på havbunden. Kulden var bidende kold og både fingre og kinder blev rødlige af gåturen, men det var det værd!


Hele weekenden har jeg brugt på at arbejde, hvilket vil sige penge i kassen. Min mor udbrød pludseligt; tid er penge! Er tid penge? Jamen hvis tid er penge, er penge så tid? Altså hvis du har mange penge så kan du alt hvad du vil, nå hvad du vil og nyde tiden? Eller at du ingen tid har hvis du har penge? Eller at man skal have tid for at få penge, eller at man først får tid efter man haar tjent penge? Jeg synes at det er en smule forvirrende, da jeg bestemt ikke mener at medmindre man lever i dyb nød pga. af fattigdom, så har penge absolut intet med hvor lykkelig ens tilværelse, er at gøre. Men jeg brugte i hvertfald tid og fik penge og de penge kan jeg så senere bruge på gode tider.

Idag skal jeg så være sammen med en veninde, Maria, som jeg ikke har set i noget tid. Det bliver herligt at se hende, men det er så længe siden at jeg har været sammen med en veninde at jeg har glemt hvad man laver? Kan man få tiden til at gå bare ved at snakke med dem eller kommer der til at være pinlig tavshed det meste af tiden, pga. min for tiden manglende fantasi og opfindsomhed? Jeg håber på det bedste.

Alle snakker om efterårsferien, den er jo også lige om hjørnet, og ja, jeg håber da også at den bliver til at holde ud. Jeg har jo hvertfald en Lady GaGa koncert med pigerne, en mulig fest og en fødselsdag. Så jo, hvem ved? Men altså, i min verden er der jo lige for tiden ikke særlig meget forskel på ferie, weekend og hverdag, da jeg ikke går i skole. Jeg har selvfølgelig arbejde, guitar og drama, men det skaber bare ikke en hel hverdag, men det kommer jo nok igen.

Nok for idag, eller nej vent. Jeg ønskede faktisk noget d. 10.10.2010 kl. 10.10.10, men jeg har ikke tænkt mig at røbe det, så går det jo ikke i opfyldelse.

Take care.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar