21.10.2010

Først vil jeg lige sige at jeg intet har lavet i dag. Jeg har holdt "se Harry Potter film i nattøj, med morgenhår og varme sokker i sengen-dag" med mig selv, og det har faktisk været ganske afslappende hvis der skulle være opstået nogen tvivl.
Ja, så kan jeg lige lalle noget unyttig viden af, som jeg udelukkende ved fordi at jeg mangler andet at fordrive min tid med. Jeg ved nemlig at det i aften bliver fuldmåne, ja nemlig, fuldmåne. Så dermed ved jeg også at det nok bliver bidende koldt, så jeg tror bare at jeg fortsætter dagen i sengen!

Idag har det egentlig ikke rigtig været lyst, det har bare været gråt. Normalt kan jeg godt lide grå, men når det er 24 timer i træk, kan det godt blive lidt for ensformigt og ja, gråt. Og så regner det, skyerne bliver ved med at lade vandet sive i tykke stråler ned over landet.
Men trods det, er det en god dag og den blev netop bedre da min betænksomme mor, kom med en kop dampende varm kop grøn te med mango, hvilket faktisk er min favorit.

21. november, gisp. Det er faktisk snart december, faretruende snart december og jeg er ikke helt klar til jul endnu. Alt det glitter, vatskæg og gran er bare lidt for meget til mig. Men jeg ved at julen i år vil blive helt ekstraordinær hjemme hos mig i år, da min mor vil slippe tøjlerne helt, da vi skal have en gæst, min tante Roan fra Filipinerne, som aldrig har oplevet en rigtig dansk jul før. Så nu må vi jo se om hun stadig vil være en del af familien d. 25 december.
Men med henblik på den kommende juletid, så er det jo nok hverken glitteret eller gran der går mig på, det er nok mere helt koncepten at det hele er blevet så plastisk. Alt handler bare om at stoppe kalorierig mad i hovedet, få tonsvis af gaver og smække blinkende rensdyr og julemænd op i forhaven eller på taget. Man skal købe tonsvis af slik og nissehuer, fordi at det idag, er det julen mest handler om.

Når jeg bliver voksen, flytter for mig selv og får børn, så skal julen blive skruet nogen år tilbage. Ingen overdådige måltider hele december, lære at købe små, men personlige gaver istedet for endnu et dyrt barbieslot fra Toys'R'us. Der skal ligges fokus i hyggen, samværet med familie og venner og i ordet nydelse. Ja, jeg tror at mine børn skal have en advents/pakke kalender, men det bliver ikke som alle dem der er nu til dags hvor det bare er junk det hele. Det bliver personligt og hyggeligt.

Nå, men i det mindste sender de da "Pyrus - Alletiders Eventyr" i år på TV2, så jeg ved da hvad jeg skal lave ca. hver eneste dag klokken 20.00.
Puha, jeg tog lige mig selv i at blogge om julen, her d. 21. november, det er da for galt.

Nå, men der kommer garanteret mere juleglitter og gaveræs senere i bloggen, men nu skal jeg videre i mine Harry Potter film.

Take care.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar