01.12.2010

Så blev det december endnu engang. Alle mennesker går helt i selvsving fordi at nu er julemåneden officielt startet. Personligt synes jeg ikke der er en særlig stor forskel på den 30. november og d. 1 december, men det er måske bare mig der er kedelig.
Jeg startede dagen som sædvanlig, en alt for kold tur gennem en masse sne, dække morgenbord, alt ånder fred og idyl, da det sker; 2 piger som jeg kender kommer gående, med NISSEHUE på. Jeg kunne have hængt mig selv, for hvor er nissehuer dog bare en af de grimmeste opfindelser i historien. En rød spids hat med en åndsvag hvis kugle på enden. Som om at en nisse gad og gå med noget så grimt, hvis de da fandtes.
Den eneste der ville blive glad for sådan en hue, var da husalfen Dobby fra Harry Potter, så den kunne blive fri af familien Malfoys kløer.

Nå, men da jeg var kommet mig over nissehue-episoden kom næste punkt. Dem jeg var sammen med begyndte at insistrere på at skulle bage julekager. Julekager?! Det er den allerførste dag i december måned, relax and take it easy. Desuden, så smagfulde er julekager heller ikke. de er tørre og har grimt pyntet glasur, da dem der laver dem aldrig gør det særlig pænt. Folk skulle se MINE julekager, de har stil og de er ikke i en så store mængder at der er dømt kvalme i flere uger efter.

Derudover skal mange mennesker have lært at man ikke skal "ønske" verden 'Glædelig 1. december'. Det er noget man gør til højtider, ikke bare fordi at det er december klodshoveder. Jeg går jo heller ikke rundt og ønsker folk 'Glædelig 17. august' fordi at det er d. 17. august vel, kom ind i kampen. Så dem der har ønsket mig det idag, har jeg bare ignoreret, for så led er jeg nemlig.

Men selvom julen allerede nu er ved at gøre mig sindssyg, så smutter jeg nu for at jeg trods mine julekvababbelser i dagens løb, har besluttet mig for at følge med i julekalenderen "Pyrus og Alletiders Eventyr" på TV2. Jeg kan godt lide Pyrus, det er ikke så kvalmende julet, det er lidt utraditionelt og ja, så er det egentlig også meget underholdende synes jeg.
Så hyg jer, jeg skal se hvad Pyrus, Mille og Molly finder på idag.

Take Care.

1 kommentar: