21.04.2011

"Sommeren" er kommet til Danmark! Vejret er fænomenalt, fuglene synger og skovbunden er dækket af anemoner. Bøgetræerne springer ud med lysegrønne knopper og solen varmer menneskers vinterblege hud. Jeg elsker forår, elsker sommer og varme. Summen i luften af fryd og gammen, istedet for den barske kolde luft, som strømmer direkte gennem marv og ben.
Sommer betyder så mange gode ting, glade ting, en lys tid som er tilbagevendt fra vinterens korstog. En gammel ven, hvis styrke langsomt er blusset op til noget meget større og bedre. En ny form for skønhed som vises gennem de små ting i livet, glæder ved blot at se den blå himmel. En aktuel grund til at finde solbrillerne frem og få lyst til at gå en tur, bare for at gå en tur.

Jeg var lige nødt til at skrive et meget kort 'essay' om sommer, da jeg følte for det og det bare strømmede ud af mig. Jeg tror at lysten til det skyldes at jeg idag har været ud og tage billeder i skoven med min søster. Det endte dog nærmest med at hun tog billederne og jeg endte op som en amatør model uden krop eller udseende til det, men egentlig var det nu meget sjovt. Iaften står den dog bare på hygge herhjemme med musik eller TV, nattøj og måske bare en lille chat med de mennesker, som jeg holder af via sms.

Jeg er blevet forelsket i en sang. En sang som får mig til at græde, fordi at den vækker noget i mig, får mig til at tænke. Jeg elsker sangerindens stemme, jeg elsker al hendes musik. Men trods det, så vil jeg vove at påstå at denne sang er noget af det mest yndefulde og smukke, jeg nogensinde har hørt i mit liv.


Tracy Chapman - For My Lover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar