Day 13

"A song that is a guilty pleasure."

Hm, denne sætning kan vist forståes på flere måder, så jeg vil komme med de svar og videoer, som jeg lige kan få denne sætning til at betyde. Jeg tager det bare i punktform.

Muligheder for betydning:
1. A song that turns you on.
2. A song that you find nice while everybody else find it horrible.
3. A song you feel ashamed listening to.

Ok, her kommer svarene så med tilhørende videoer.

1.
Hm, jeg ved ikke helt hvilken sang der "tænder" mig. Om tænder i det tilfælde betyder at jeg bliver stang-liderlig af at høre den, for i så fald er der ingen. Eller om det bare er en sang der giver mig "eargasm" (orgasme i øret, skyldes fryd over sangen). Men en sang der virkelig er guld, guld, guld værd i mine ører er fra (igen) Adele og den er her:


Adele - Set Fire To The Rain
Som tidligere nævnt, er Adele (Adele Laurie Blue Adkins) en af mine absolutte yndlingssangerinder og denne sang fra hendes nye album "21" er virkelig en af dem som bare fanger en. Jeg kan tage mig selv i ofte at gå og nynne eller småsynge den, for rytmen, teksten og i det hele taget bare stemningen i sangen, gør den helt speciel på en fantastisk måde.

2.
Der tror jeg godt at jeg kan finde et par stykker. Alle kender vel det, når de har en sang, som de sætter på og så råber alle omkring en at man skal skifte sang og fabler løs om hvor dårlig at den er. Men selv holder man fast i holdningen om at den er god.


Katy Perry - Firework
Alle mine festvenner, synes åbenbart at denne sang er en af jordens værste opfindelser, men jeg er bare ikke enig! Jeg synes faktisk at sangen er rigtig god og at teksten har mange gode pointer skrevet mellem linjerne, hvis man bare studerer den lidt nærmere. Men jeg fik ikke engang lov at høre hele første vers, før at noget andet blev sat på.

3.
Dette er noget i samme stil som ovenstående, men dog anderledes. Dette er den/de sange, som du egentlig godt kan lide, men fordi at så mange andre synes at den/de er så dårlige, vælger du også selv bare at gå med på bølgen og hade sangen ligesom de andre. Derfor ender du op med at sidde og lytte til sangen i smug, tage dig selv i det og derefter skamme dig over at du sidder og hører den, selvom du egentlig synes at den er god.


 

Cee Lo Green - Fuck you
Jeg synes at den er god selvom alle bare siger at den er dårlig, og at de er vildt trætte af at høre den efter at have hørt den bare to enkle gange. Jeg hører den kun når at jeg er selv eller at den bliver spillet i radioen. Eller på min iPod, hvor kun JEG ved at den bliver spillet, hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar